Tellija: Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium
Periood: 2024
Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium on koostamas Turismi pikka vaadet, ehk pika perioodi turismi arendamise strateegiat. CentAR aitas strateegia arendamisele kaasa, koostades selle sisendiks turismisektori taustaanalüüsi.
Eesti turismisektor, nagu paljud teised üle maailma, on viimastel aastatel pidanud rinda pistma suurte väljakutsetega. COVID-19 pandeemia tabas sektorit raskelt, sulgedes kuudeks hotellid ja restoranide uksed ning vähendades oluliselt rahvusvahelisi reisijate voogusid.
Sellele järgnes Ukraina-vastase agressioonisõja eskaleerimine Venemaa poolt, mis põhjustas muuhulgas energiahindade järsu tõusu ning mõjutas Lääne-Euroopa turistide suhtumist Venemaaga piirnevatesse riikidesse, kuhu reisimist peetakse nüüd vähem turvaliseks kui varem.
Lisaks globaalse haardega sündmustele on hotellide käekäiku mõjutanud ka mõningad kodumaised poliitilised otsused (majutusteenuste käibemaksumäära tõstmine). Võib ilma kahtluseta öelda, et viimased aastad on turismisektori jaoks olnud väljakutsete rohked.